Marketing s právní ochranou


Marketing s právní ochranou se zaměřuje na zajištění souladu marketingových aktivit s právními předpisy. Firmy musí dodržovat právní normy týkající se reklamy, ochrany osobních údajů, duševního vlastnictví a spotřebitelských práv.


Klíčové oblasti právní ochrany v marketingu


Ochrana osobních údajů (GDPR)

  • Správné nakládání s daty zákazníků.

  • Transparentní sběr, uchování a zpracování osobních údajů.

  • Získání souhlasu pro e-mail marketing a cookies.



Duševní vlastnictví

  • Ochrana autorských práv a obchodních značek.

  • Právní aspekty při používání obsahu třetích stran.

  • Registrace ochranných známek a patentů.



Regulace reklamy

  • Zákaz klamavé reklamy a nepravdivých tvrzení.

  • Omezení marketingu cíleného na děti.

  • Dodržování pravidel influencer marketingu a transparentní označování spoluprací.



Spotřebitelská práva

  • Zajištění jasných obchodních podmínek a reklamačních pravidel.

  • Informování zákazníků o právech při online nákupech.

  • Ochrana proti nekalým obchodním praktikám.



Smlouvy a odpovědnost

  • Právní zabezpečení smluv mezi firmou a marketingovými partnery.

  • Odpovědnost za obsah publikovaný na sociálních sítích a v reklamách.


Právní ochrana v marketingu je klíčová pro minimalizaci rizik a budování důvěryhodnosti značky.