Event marketing


Event marketing je strategie, která využívá události a akce k přímé interakci se zákazníky, budování vztahů a zvyšování povědomí o značce. Úspěšná organizace eventu vyžaduje pečlivé plánování, kreativní koncept a efektivní propagaci.


Definice cíle eventu

  • Co chceme eventem dosáhnout? Zvýšení povědomí, získání leadů, představení nového produktu?

  • Jaká je cílová skupina a její očekávání?

  • Jak event zapadá do celkové marketingové strategie?



Výběr formátu a místa konání

  • Offline vs. online (konference, workshopy, promo akce, virtuální eventy).

  • Výběr lokace podle dostupnosti, kapacity a prestiže.

  • Zajištění technického vybavení (zvuk, světla, livestream).



Kreativní koncept a program

  • Jaký bude hlavní motiv eventu (téma, vizuální styl, speciální hosté)?

  • Sestavení programu: prezentace, panelové diskuse, aktivity pro účastníky.

  • Angažování influencerů nebo partnerů pro zvýšení atraktivity.



Propagace eventu

  • Vytvoření strategie pro získání účastníků.

  • Marketing na sociálních sítích, e-mailová kampaň, PR články.

  • PPC reklama zaměřená na cílovou skupinu.



Realizace a organizace eventu

  • Logistika a produkční tým pro bezproblémový průběh.

  • Zajištění registrace účastníků, moderátora, cateringových služeb.

  • Interaktivní aktivity pro zapojení návštěvníků.



Sběr dat a analýza úspěšnosti

  • Měření počtu účastníků, zapojení na sociálních sítích a konverzí.

  • Sběr zpětné vazby od účastníků pro další optimalizaci.

  • Vyhodnocení ROI a přínosu eventu pro brand.


Event marketing může značce přinést silné propojení se zákazníky a dlouhodobou loajalitu.